בלוגים של חברי הקהילה
Archives for November 2020 « Recent Articles
הערכת תוצאות הדרכה: עבר, הווה ועתיד מנקודת מבט אישית
הדרכה ללא מערכת הערכה היא כמו טיל ללא מערכת בקרה.
בימים אלה, תקציבי ההדרכה מצטמצמים ובעלי העניין בהדרכת מעוניינים להיות בטוחים שההדרכה כדאית מבחינה כלכלית ושתוצריה יתרמו תורמת לשיפור ביצועים אישיים וארגוניים. הדרכה בוודאי תורמת ואינה מזיקה במרבית המקרים, אך קבלת ההחלטה האם להשקיע משאבים רבים בהערכה על חשבון יותר פעולות הדרכה, מציפה שאלות שיענו במסגרת המאמר. מתי מוטב להסתפק בשאלוני שביעות רצון להערכת תגובות? ומתי אנו חייבים בהערכה ברמות גבוהות של ביצועי עובדים והארגון? ״שם המשחק״ הוא לכן התאמת סוג ,עומק הערכה והכלים למטרות ויעדי התוכנית הספציפית.
העבר: הערכה רצויה, אבל...
בשנות ה-70 השיח בקרב אנשי הדרכה עסק במקומה של יחידת ההדרכה בארגון. אני זוכר את רמת התסכול על המיצוב הנמוך יחסית של היחידה בהיררכיה הארגונית. לכן כשהנחתי סדנה ראשונה על הערכת תוצאות הדרכה במרכז הישראלי לניהול ב-1977, מרבית הזמן דנו המשתתפים במקום בהערכת ההדרכה, בשאלה כיצד ממצבים את ההדרכה ואת עצמם במקום הראוי להם בארגון. הערכה נראתה בשעתו ״כלוקסוס״ לעסוק בה ובוודאי לא בעדיפות ארגונית גבוהה. הייתה קיימת הסכמה בשתיקה שאין עוררים על כך שהדרכה תורמת ונדרשת ולכן אין טעם…
קידום סוגית הממשקים בארגונים: אמנת שרות פנים התשתית לממשקים שעובדים
אמנת פנים היא פרי דיאלוג מעמיק בין יחידות הארגון של תיאום ציפיות ופתרון בעיות, ומהווה פלטפורמה מרכזית לשפור עבודת הממשקים.
בכל ארגון ובפרט במגזר הציבורי, אמנת הפנים היא תשתית הכרחית לאמנת החוץ כלפי הלקוחות החיצוניים, ומאפשרת לצמצם את הנזקים של מידור גבוה בין היחידות בגין ״הארובות״ שבמבנים הארגוניים ״בהשראת״ ובר. מינוי אחראי לכל תהליך מבטיח שליטה על זרימתו התקינה ושביעות רצון גבוהה של לקוחות החוץ והפנים של הארגון.
מבוא
ארגונים החותרים לאיכות ומצוינות ולהצלחה עסקית תלויים בביצועי הממשקים בין היחידות. חזרה על המנטרה והטפה ״שתפו פעולה״ או על המשפט "להיות תלוי זה בזה טוב מלהיות תלוי זה לצד זה״, אינה מספיקה. תוצאות, איכות ומצוינות מתבטאים בעיקר באיכות הביצועים בממשקים בין היחידות, ולא רק בביצועים אשר בתוך היחידות. תלונה מוכרת היא ״איך אני יכול לתת שירות מהיר ללקוחות החוץ אם היחידה לכספים, ללוגיסטיקה, לייצור או כוח אדם לא נותנים לי את מה שאני צריך בזמן״. טענה רווחת זו הצביעה על הקשר ההדוק ביו שירות הפנים…
About this channel
- 49,491 views
- 101 articles
- 741 followers
Archives
- December 2018 1
- January 2019 4
- March 2019 4
- July 2019 1
- October 2019 1
- December 2019 1
- January 2020 1
- February 2020 3
- March 2020 6
- April 2020 6
- May 2020 4
- June 2020 5
- July 2020 4
- August 2020 3
- September 2020 4
- October 2020 4
- November 2020 2
- December 2020 6
- January 2021 3
- February 2021 3
- March 2021 2
- April 2021 3
- May 2021 2
- June 2021 1
- July 2021 2
- August 2021 2
- September 2021 2
- October 2021 1
- November 2021 1
- December 2021 1
- January 2022 1
- March 2022 1
- June 2022 1
- July 2022 1
- August 2022 1
- September 2022 1
- October 2022 5
- December 2022 4
- January 2023 2
- March 2023 1
Page Options