העברת למידה מכיתת הלימוד למקום העבודה בתוכניות הדרכה ופיתוח – ״פצצה מתקתקת״

By August 29, 2020
Photo of יעקב ויטנברג Jacob WittenbergOffline

סוגיית העברת הלמידה מכיתת הלימוד למקום העבודה מקבלת משנה חשיבות בימים אלה כאשר ארגונים רבים במצוקה כלכלית. המקום הראשון לצמצומים הוא בתקציבי הדרכת מנהלים ועובדים.

כיועצים עלינו לשאול, האם אנחנו מודעים לכך שאנו לעיתים מכלים זמן ומשאבים יקרי ערך בהכשרת עובדים ומנהלים, כאשר חלק ניכר מהמשתלמים אינם מיישמים ושוכחים את מה שלמדו שכן מטרת כל פעולת הדרכה צריכה להיות שיפור ההעברה של הלמידה מכיתת הלימוד למקום העבודה ושמירה על הישגיה לאורך זמן. לכן צריך להיות קשר מובהק סטטיסטית בין הישגים וציונים במהלך תכנית וביצועי העבודה.

במאמר זה אתייחס לעומק ומורכבות הנושא ואציע דרכים בהם ניתן לשפר את תהליך העברה של הלמידה למקום העבודה. המטרה להגיע ליישום והשגת תוצאות טובות יותר והחזר גבוה יותר על ההשקעה לבעלי העניין השונים כדי לשכנעם בחשיבות תהליכי ההדרכה והפתוח והקצאת המשאבים הנדרשים לכך.

 

About the author

יעקב ויטנברג Jacob Wittenberg

יועץ ארגוניעצמאי

יועץ ארגוני (M.A)מנכ"ל ובעל חברת ל.ה.ב.ה - לימוד הניהול בהשראת הניסיון משנת 1984.ממקימי ארגון היועצים איפ"א ומזכירו הראשון. יועץ, מרצה ומנהל בתוכניות לפיתוח מנהלים, מנכ"לים, ראשי…

0 Comments

Related Content

    Search this area

    Viewed 706 times