מדיניות פרסום תוכן כפול
מה זה?
תוכן כפול הוא תוכן אשר מועתק בצורה מלאה מאתרים אחרים. זהו תוכן זהה לחלוטין שמופיע במקומות שונים . נניח וכתבתם מאמר לאתר שלכם או מאמר שפורסם באתר אחר באינטרנט. כעת אתם יכולים למקסם את אותו המאמר בדיוק בעשרה אתרים שונים עם הפנייה לאתר שלכם בתוך המאמר. ברור שזה מקצר עבודה. במקום לכתוב עשרה מאמרים שונים כתבתם רק אחד. אולם עולה השאלה האם זה יסייע לכם בתחום של קידום אתרים באינטרנט ? כנראה שלא.
מנועי חיפוש נלחמים עם תוכן כפול. תוכנות הסריקה של גוגל מסוגלות לזהות תוכן כפול, ומתעלמות מכל שאר התכנים פרט למאמר המקורי. מעבר לכך, גוגל גם מענישה על תוכן כפול בהורדת דירוגו של האתר. לכן חשוב מאוד לא לפרסם בדיוק את אותו המאמר בשני אתרים שונים.
מה אני יכול לעושת?
אם פרסמתם את המאמר כבר במקום אחר יש לנו כמה הצעות עבורכם:
1. פרסמו בבלוג באתר של קהילת פאי תמצית מנהלים של המאמר ותיאור שלו ותפנו למאמר המלא באתר שלכם.
2. ערכו מספר שינויים במאמר כמו שינוי סדר הפיסקאות, הוספה או הורדה של חלק מהתכנים כדי לייצר משהו שהוא דומה אבל שונה ופרסמו אותו בקיהלת פאי. זה כבר יהיה תוכן מקורי על פי גוגל ואחרים.
3. זכו תמיד להפנות למקור
איך לפרסום תמונות בכתבות ומאמרים?
תמונות באינטרנט יש זכויות יוצרים. יש להקפיד על הכללים.
1. לא לפרסם תמונות שאין עליהם זכויות יוצרים
2. ערכו ובצעו שינויים בתמוות לפני הפרסום שלהם.
3. אם השתמשתם בתמונה מהאינטרנט - כתבו מתחת את מקור התמונה עם קישור (ממש כמו במאמר אקדמי, תנו זכויות יוצרים למי שפרסם זאת לפניכם).
מה לא לעושת?
1. אל תפרסמו מאמר שפרסמתם אותו במקום אחר בלי לבצע בו שינויים.
2. אל תעלו קבצים של מאמרים שפורסמו במקום באינטרנט אחר בלי לעשות שינויים.
3. אל תעלו תמונות אשר פגעות בזכויות היוצרים.
מאמרים נוספים בתחום
שכפול תוכן והשלכתו על תהליך קידום האתרים באינטרנט
Page Options